Dijital Pazarlama Nedir?
- Anasayfa
- Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, internet ortamında ürün ve hizmetinizi tanıtabileceğiniz, günümüzün teknoloji dünyası içinde geleneksel medyaya oranla çok daha avantajlı ve hızlı olan bir pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama yöntemi bir şirketin veya markanın dijital mecralardaki pazarlama sürecine verilen isimdir. Günümüzün en yenilikçi ve en gelişmiş açık pazarlama yöntemi olarak bilinir. Dijital mecraları kullanan bu verimli pazarlama yöntemi sosyal medya, internet ve mobil platformlarda gerçekleşir. Son dönemlerde yapılan araştırmalar da gösteriyor ki Türkiye’nin %50’si interneti aktif olarak kullanıyor. Bu durum güncel satış tekniklerindeki internet ortamına geçmesinin nedenini ortaya koyuyor. E- Ticaret ve mobil pazarlama faaliyetleri güncel olarak tüketiciler tarafından takip edilebilir. Dijital pazarlamanın bir diğer avantajı da çalışmalarınızı her zaman güncel tutabilmenizdir. Bu nedenle şirketler dijital pazarlama çalışmalarına önem vermediği takdirde piyasadaki rakiplerine göre piyasanın gerisinde kalma riskiyle karşı karşıya kalırlar. Dijital pazarlama aracılığıyla şirketinizi gösterip, markanızı tanıtarak satışlarınızı arttırabilir, müşterilerinizle sistemli bir iletişim kurabilirsiniz.
İnternet site ağlarında
Sosyal medya platformlarında
Bloglarda
Bilgilendirici grafiklerde
Online PR çalışmalarınızda
Online kataloglarınızda
Logo ve marka değerlerinizde
Dijital pazarlama kapsamında bulunan içerik pazarlama aslında markanız için bir hikâye anlatım sanatıdır. İçerik olarak belirlediğiniz materyaller dikkat çekici bir fotoğraf, video ya da haber olabilir. İçerik anlatımınız ister görsel ister işitsel olsun iyi bir hikâye barındırmalı, özgün ve paylaşılabilir olmalıdır. İçerik pazarlama ile geniş kitleleri ürününüz ya da markanız hakkında harekete geçirebilirsiniz. Tüm bunları yapabilmenin birinci koşuluysa internette görünür olmanız gerekmektedir.
Sosyal medya, markanızı değerli kılmak ve eş zamanlı olacak şekilde bütün hedef kitlenizle iletişim kurmak adına en etkili pazarlama araçlarından biri olarak bilinmektedir.
Etkili ve doğru dijital pazarlama planlaması Google, LinkedIn, Instagram, Facebook, Pinterest ve
Twitter gibi platformlarda paylaşılabilir. Bu platformlarının her birinin etki alanı ve amacı değişiklik göstermektedir. Bu nedenle pazarlamada sosyal medya çok önemli bir noktada durmaktadır.
Web sitenizin akıllı telefonlar ve tablet gibi çeşitli mobil cihazlar için uyumlu olması işletmenizin rekabet ortamında daha iyi bir yerde olmasını sağlar. Kullanıcılar farklı cihazlardan internete ve sosyal ağlara bağlandığı için sitenizin diğer cihazlara da uyumlu olması gerekmektedir.
Kullanıcıları harekete geçiren kampanya ve promosyonlar oluşturarak etkili bir dijital pazarlama süreci yaratabilirsiniz. Sitenizde yeni promosyon ve kampanyalar yaparak hedef kitlenizi potansiyel müşterilerinize dönüştürebilir ve internet sitenize gelen ziyaretçi sayısını arttırabilirsiniz.